o fetita cu rochita

o fetita cu rochita
Karine Elena Lett

miercuri, 24 martie 2010

am fost la munte :)

Si a fost bine, doar ca a trecut repede si eu sunt in mare lipsa de timp.De cand ne-am intors spal rufe zilnic si nici acum n-am terminat...se tot strang!!grrrr Plus ca inca nu ne-am intrat in ritm....:(.
Partea faina e ca de cand ne-am intors, am gasit primavara in Montigny - am sta toata ziua afara, in parc(si asta cam si facem) si sper sa nu ma prinda Pastele cu toate cu "fundul in sus"...
Dar sa revin la munte...Am plecat pe 12 martie, cu bagaje,barbat,copil si frate :).Am luat RER-ul si apoi TGV-ul ca sa mai facem inca 40km cu un bus.Am ajuns vineri seara, pe la 22, plini de viata :).Eram la munte si aveam zapada!!! Karine deja ar fii vrut sa iesim la zapada(cum dormise in tren...),dar fiind tarziu, am despachetat bagajele si am iesit la zapada abia a doua zi :)
Am prins o saptamana superba!Desi erau in jur de 0 grade, aveai impresia ca sunt vreo 15!Era soare si cald, o placere(mai ales pentru noi care veneam de la vremea mohorata din Montigny...aici mereu e innorat-cald, frig tot nor e...sa fie frig, dar sa vad soarele la fatza!)
Sambata a fost ziua de plimbarica, luat echipament, repus pe schiuri...A fost zi de relaxare in care am pus-o pe Karine iar pe schiuri si am facut cateva ture.(al meu frate si-a pus snowboardul in picioare...si a luat niste trante :)-eu radeam, nestiind ce ma asteapta :D )
Duminica am inceput cursurile.Karine la club la ursuleti, Franck nivel 2 la schi si eu si Cristi snowboard , nivel 0. :)
Nu stiu altii cum sunt....dar eu am stat numai pe jos! Dupa 2 ore de explicatii, schimbat picioare, incercari, stangul, dreptul...(gambele nu mi le mai simteam), ne spune sa coboram pe partia de incepatori(are vreo 300m si e lataaaa).Eu chestia aia, numita snowboard, nu o puteam dirija decat cu mainile pe jos :D....daca incercam sa ma ridic in 2 picioare eram direct in fund!Si ce trante...Zicea sa facem "frunza moarta"...ce frunza..."bolovan" eram ...asa ca primele 3 ore au luat sfarsit si mi-am pus frumusel schiurile in picioruse si am facut si eu o partioara ca tot omul!Eram atat de obosita dupa snowboard ca nu-mi mai puteam controla picioarele, asa ca am mers la ESF(scoala de schi franceza) si mi-am schimbat cursul.Am revenit la schi, nivel 2 uff.Cristi in schimb a continuat :D
Eu imi luasesem curs de snowboard gandindu-ma la al meu genunchi...Adica, ma gandeam ca nivel 2 in schi imi va solicita prea tare genunchiul abia "reparat", dar decat chestia aia de "rupt fundul si mainile"....mai bine schi!
Sa revin la al meu copil, ca parca era blogul ei :D
A mea copila a inceput cursul de schi direct in "gradina"(adica direct afara, in zapada, direct echipata-nu ca anul trecut cand ii scotea mai tarziu si maximum 45 min).O duceam dimineata la 9 si o recuperam la 14.De la 9 la 12 erau afara la schi, apoi intrau, mancau si se relaxau(desenau sau se uitau la tv) iar eu la 14 o luam.Altii continuau inca 3 ore la zapada.Eu am considerat ca pentru 4 ani e deja suficient 3h/zi de schi, iar dupa-amiaza o puneam la somn.
Primele 3 zile nu a fost prea incantata...Adica, parca nu era in extaz.Apoi a prins incredere si a fost ok.Duminica, luni, marti nu a iesit din gradina.Miercuri in schimb au inceput sa faca mici partii, unul in spatele altuia si pt urcat luau banda rulanta.Noi, schiam cu ea zilnic cate putin, dupa curs si vedeam mereu cum evolua.Joi, s-a intalnit Franck cu monitoarea si i-a spus ca nu au putut s-o duca pe partie ca nu avea passul...:O Chiar trebuiau sa iasa pe partia mare?(passul pt cei sub 5 ani e gratuit si noi nici n-am stiut ca e necesar)Ne-a spus ca pentru a obtine medalia de ourson trebuie sa "reuseasca telescaunul" ...adica sa ia telescaunul singura!(era cel ce supraveghea la urcare care o ajuta sa se aseze si rugau pe cei din telescaun cu ea sa o ajute la coborare-dar ea fiind mica era un mini-salt la final si trebuia sa-si tina echilibrul si sa nu cada)
Eu una, m-am cam speriat...Copil de 4 ani in telescaun...ce puii mei! :O
Asa ca joi dupa-amiaza am luat-o cu noi in telescaun!Soc! N-a avut nicio treaba!Parca facuse asta toata viata!Nici distanta de 10-15m de sol, nici urcatul sau coboratul nu i-au pus vreo problema!La coborare nici nu vroia sa o ajutam.Sarea si ateriza pe picioare :D si-si mentinea echilibrul(noi cu un an in urma avusesem probleme-eu chiar am rupt un bat si am luat vreo 2 trante) si ea...:)
Acum sincera sa fiu, erau altii mult mai "iuti" ca ea, dar na, e a mea si o vad "cea mai cea" :D
Oricum, ideea e ca resuseste sa schieze in plug(cu viraje si frana) , stie ca daca e in paralel prinde viteza(si asta ii place cel mai tare).Coboara fara nicio treaba partiile verzi si cand vede o panta mai abrupta urla "allez plus vite" ("haideti mai repede") iar eu inlemnesc si urluu "franaaaaa".Mi se pare ca are super viteza...si nu mi-e ca pica ea(asta e) dar sunt cretini pe partii care vad copil si nu-s deloc atenti! La 20kg ale ei, daca ii intra careva de 70 numa' mi-o face pudra!(La un moment dat partia verde e albastra de fapt si e o intersesctie de mai multe partii si ai de-a face cu tot felul de nebuni-mai buni sau mai putin buni)Apoi urca si coboara singura pe banda rulanta , ia telescaunul si a mai invatat tot felul de tipuri de inaintare pe suprafata aproape dreapta.
Inafara de schi am mai tot facut una alta...Restaurante la inaltime(o adevarata placere sa mananci pe sezlong, afara, in bataia soarelui, in mijlocul muntilor, zapada cat cuprinde...)Am luat-o si pe Karine o data cu noi, la pranz, la un restaurant unde se putea urca si cobori cu funitelul(telecabina). Seara, in general, era obosita, dar tot am iesit de cateva ori.Eu sunt fan al "mancarilor de munte frantuzesti" .Calorice, dar buuneee :D(gen tartiflette, raclette, fondue bourgnione sau savoyarde etc. )
Mergeam si la sanius si la "fun park"-loc de joaca pentru copii cu tot felul , in care ne puteam zbengui si noi.La piscina nu am putut merge din cauza degetului(nevindecat inca), asa ca s-a sacrificat toata lumea :D; Activitati erau multe acolo(si discoteci si baruri...cam tot ce vroiai, doar ca noi am sarit peste "viata de noapte" )
Am filmat-o pe Karine in timp ce schia.Era tare comica...Ea se uita dupa avioane, la ceilalti oameni dupa partie, vorbea, canta....parca era pe bulevard la plimbare, iar cand vedea o panta, nu stia cum sa-si ia viteza mai mare!spre disperarea mea(o mai si speriam).
Cam asta am facut noi o saptamana la munte...
Am uitat...Karine a impartit camera cu Cristi :), in paturi suprapuse!Ea sus, ca doar era cea mai mare :)

Pozele sunt prea mari si n-am cum sa adaug, asa ca am link catre toate pozele de la munte:
http://picasaweb.google.fr/adrianasavescu/ValThorens2010#

2 comentarii:

  1. sa va fie de bine ! se pare ca ati tras o distractIe pe cinste ! si eu vroiam sa incerc anul asta pe placa....da' mi-a trecut :). si din ce zici tu ,nu cred ca o sa incerc prea curand !

    RăspundețiȘtergere
  2. hei...cred ca placa e ok, daca treci de primele 3 zile cu bine!:D.
    Cred ca merita incercat(dar cu instructor sau cu cineva care stie sa o foloseasca)
    O sa revin la ea...dar in ceva timp :D

    RăspundețiȘtergere