o fetita cu rochita

o fetita cu rochita
Karine Elena Lett

joi, 8 aprilie 2010

Paste

da, anul acesta Pastele catolic a picat in aceeasi zi cu cel ortodox.
Aici, in regiunea pariziana, nu prea sunt cine stie ce traditii de Paste(diversitatea religioasa si "graba" au limitat traditiile)...Departe de orasele mari gasesti anumite obiceiuri, dar care difera de la o regiune la alta, de la o familie la alta...
Sa povestesc cum a fost Pastele nostru anul acesta.
Cu o saptamana inainte de Paste (in ajunul Floriilor) am mers la cautat crengute(prin florarii) pentru facut "un pom de Paste".Bineinteles ca abia am gasit intr-o florarie in Versailles (unde se mai pastreaza cat de cat unele traditii). Am decorat crengutele cu oua de plastic(gasite si astea cu greu) si apoi am scos toti iepurasii , mielutii si puisorii de erau printre plusurile Karinei si am incercat sa decoram cat de cat :) .Vinerea am vopsit oua (ce e ala Paste fara oua rosii) si am facut si "un fel de drob".Cozonac am neglijat sa comand la magazinul romanesc, de facut nu stiu sa fac...asa ca am cumparat un fel de cozonac italienesc.Oua rosii, drob si "cozonac"= cat de cat Paste ortodox.
E tarziu...ma bag la somn ...
M-am bagat la somn si revin acum dupa vreo saptamana cu un scurt rezumat.
Pastele l-am petrecut in est.Sambata am plecat la drum, dupa ora de gimnastica si apoi am mers la meme(strabunica) cu un cos cu paie, flori de camp, morcovi si zahar.(aici se face cos pentru iepuras...iepurasul vine, ia zaharul si morcovii si lasa in schimb dulciuri-in general oua si iepurasi de ciocolata) Apoi am pregatit si acasa cate un cosulet pentru fiecare membru al familiei.A doua zi, surpriza mare :) Iepurasul pe langa dulciuri ne-a adus si hainute noi(ca doar la ordodocsi asa e) si ceva jucarii....si...chiar un iepuras adevarat!!!Nu i-a mai trebuit nimic!Toata ziua a stat si a mangaiat iepurele(care se numeste Noisette-Aluna- si are cam un anisor si e maro si foarte bland si pufos)

Am mers si la "cursa dupa oua de Paste"(in general sunt oua ascunse in parc si copiii tb sa le gaseasca), dar anul acesta a fost facut putin diferit.Trebuiau sa gaseasca oua de plastic de diferite culori pe care la sfarsit le schimbai cu dulciuri adevarate. A plouat putin, dar tot am fost si am castigat 2 pungi de dulciuri! :)(de parca ce era acasa nu era suficient)
Apoi toata ziua am petrecut-o cu Noisette si in vizita la meme iar ca sa vedem ce ne-a lasat iepurasul si acolo.
In a doua zi de Paste am trecut pe la nasa(ca venise si acolo iepurasul) si apoi am plecat spre casa, de unde ne-am reluat ritmul normal :).
Weekendul trecut a trebuit iar sa ne intoarcem in est pt o comuniune si(am uitat sa spun...pe Noisette l-am pus in "pensiune" la un unchi de-al lui papa care are mai multi iepurasi- ca doar nu-l aduceam acasa :D ) i-am facut o vizita lui Noisette, care e fetita si am aflat ca probabil in 4 saptamani va fii mamica :) ...
Noisette are un prieten, Caramel, care e iepurasul varului Karinei :). E primul ei animalut viu si s-a atasat repede de el.Dupa ce l-am pus in pensiune, incepuse sa planga putin...ar fii ramas si ea cu el :)...dar apoi a inteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu