o fetita cu rochita

o fetita cu rochita
Karine Elena Lett

joi, 4 februarie 2010

ce pot spune copiii...sau a mea in orice caz...

Decembrie 2009(cred ca pe 15)...Serbare la gradinita, dar fara parinti.Eu foarte curioasa cand ma duc sa o iau de la gradi "Cum a fost?", "A venit mosul?".Primul lucru pe care mi-l spune fata mea ..."Tu sais mama, ce n'etait pas le vrai Pere Noel!C'etait un monsieur deguise en Pere Noel" (adica, "stii mama, nu era Mos Craciun adevarat, era un domn deghizat in mos Craciun"...OMG!...Ce ma fac?Schimb putin subiectul...iar apoi incepe ea a-mi povesti....uff...

9 ianuarie ( zi de sarbatoare...serbam ziua Karinei, nascuta pe 8 ianuarie )...Toate gata, Karine imbracata, mai aveam doar eu sa ma machiez....Vine Karine la mine (era nerabdatoare sa vina invitatii) "Mama, quand tu va faire un petit bebe?Moi j'en ai marre d'attandre!" :o ( "Mama cand o sa faci un bebelus?Ca eu m-am saturat sa tot astept!" )....Adica??? Unde dai si unde crapa...
Cu bebelusii e poveste lunga....Acum ceva vreme imi spunea ca ar fii haios sa avem inca 3 bebelusi...Apoi schimba si spune "glumeam, 2 sunt suficienti"- "je rigole, que 2"....Alta data imi spune ca "atunci cand o sa ai tu un bebe in burtica, pot pune si eu mana pe burtica ta? "(toate frazele sunt mai mult in franceza...dar mi-e mult mai simplu sa le spun in romaneste). Cand pregateam scrisoarea pentru mos se gandea ca si un fratior sau o surioara i-ar putea cere mosului.Am oprit-o la timp spunandu-i ca "mosul e baiat si nu poate sa faca copii". Raspuns:" Ah, tu as raison, mama!" ...uff...si am continuat lista...

Acestea sunt cateva din frazele care mi-au ramas in ultimile 2 luni...dar de acum incolo o sa incerc sa nu ratez niciuna!

Inca una :).... Karine in sufragerie se juca. La un moment dat isi ia calculatorul de jucarie si pleaca la ea in camera, la birou, spunand:"Moi je dois aller sur le net pour gagner d'argent"-"Eu trebuie sa intru pe net sa castig bani" :o :)

Ah...in lagatura cu "moartea"...Faimosul subiect pe care nu-l intelege( nici eu de altfel) si in jurul caruia pune multe intrebari (de ce , nu stiu...poate din cauza mortii bunicilor mei si a lui Blacky, catelul lui Franck care era la mamie si papi)
"Mama, tu cand ai sa mori? " , "Cand o sa fiu eu bunica, inseamna ca nu o sa mai am mamica?"(a facut ea legatura ca mama nu mai are mamica, deci si ea la fel...)
Apoi sunt fraze de genul "Moi je ne sais pas quelles bebes je vais avoir quand je serai grande" "Moi je ne sais pas quelle nom va avoir mon bebe" "Je crois que je vais avoir 3 bebes"....Mda...

Deci...de pe la 2,5 ani daca ai copil, incepe partea "frumoasa" :) adica intrebari-cheie si intrebari-capcana....unele haioase(dar sa nu te buseasca rasul in fata copilului ca ai imbulinat-o - e lucru serios pentru el) ; intrebari la care nu stii ce sa raspunzi...si intrebari la care parca n-ai vrea sa raspunzi....si tot asa :)

2 comentarii:

  1. Mi se pare o buna idee sa aduni perlele! Sa stim si noi ce ne asteapta ... of, e tare frumos sa ai o asemenea "minune" si greu sa-i raspunzi la inaltimea intrebarilor ei (imi imaginez)

    Va pupam

    Mada (Pinta)

    RăspundețiȘtergere
  2. :)...sunt unele la care nu stiu ce sa-i raspund...

    RăspundețiȘtergere